مد و استایل

تفاوت استایل کژوال و مینیمال چیست؟

تفاوت استایل کژوال و مینیمال

تفاوت استایل کژوال و مینیمال چیست؟ هر فرد از سبک خاصی برای انتخاب لباس و در واقع نوع پوشش خود استفاده می‌کند. انتخاب استایل مناسب یکی از دغدغه‌‌های اصلی افراد است. چرا که سبک لباس پوشیدن بخشی از شخصیت هر فرد را مشخص می‌کند. استایل کژوال و مینیمال دو استایل محبوبی هستند که با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند‌. اگر شما پوشیدن لباس‌هایی مانند تیشرت، کفش اسپرت و شلوار جین با طرح‌ها و مدل‌های مختلف را به لباس های ساده ترجیح می‌دهید، از طرفداران استایل کژوال هستید. در مقابل علاقه‌مندان به استایل مینیمال لباس‌های ساده، تک رنگ و فاقد طراحی‌ را ترجیح می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با تفاوت‌های استایل کژوال و مینیمال تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با استایل کژوال و مینیمال

منظور از استایل چیست؟ پیش از توضیح استایل کژوال و مینیمال بهتر است شما را با مفهوم استایل آشنا کنیم. استایل شیوه خاص هر شخص در انتخاب سبک پوشش، نوع آرایش، اکسسوری و غیره است. استایل بخشی از شخصیت هر فرد را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت انتخاب نوع استایل برای هر فرد کاملا سلیقه‌ای است.

استایل کژوال

استایل کژوال یک استایل کاملا راحت و آزاد است. انتخاب این استایل برای فعالیت‌های روزمره و حضور در مکان‌های غیر رسمی بسیار متداول است. بنابراین اگر به پوشیدن لباس‌های راحت عادت دارید، استایل کژوال را به شما پیشنهاد می‌دهیم. استایل کژوال برای گشت و گذار در شهر، حضور در دورهمی‌های دوستانه و غیر رسمی یک انتخاب ایده‌آل است.

برخی از ویژگی‌های استایل کژوال عبارتند از:

تنوع رنگ: در این استایل غالبا رنگ‌های روشن مانند قرمز، آبی، سبز و زرد استفاده می‌شود.

راحت بودن لباس‌ها: در این استایل لباس‌های راحت مانند تیشرت، شلوار جین و سویشرت کاربر دارند.

طرح‌های شلوغ: در طراحی لباس‌های این استایل طرح‌های مختلف مانند گل، خطوط، نوشته و غیره دیده می‌شود.

استایل مینیمال

از ویژگی‌های اصلی استایل مینیمال می‌توان به سادگی در سبک پوشش اشاره کرد. در این استایل خبری از طرح‌های شلوغ و رنگ‌های روشن نیست.

ویژگی‌های استایل مینیمال به شرح زیر هستند:

سادگی: همانطور که پیش از این اشاره کردیم، سادگی اساس استایل مینیمال است. منظور از سادگی تنها طرح پارچه به کار رفته در لباس‌ها نیست. به عنوان مثال شلوارهای بدون جیب یکی از مدل‌های لباس در استایل مینیمال هستند.

کیفیت بالا: استفاده از پارچه‌های با کیفیت مانند ابریشم، پنبه، کشمیر و غیره در دوخت لباس از مشخصه‌های اصلی استایل مینیمال است.

رنگ‌های خنثی: رنگ‌های روشن در استایل مینیمال جایی دارند‌. در این استایل غالبا از لباس‌های ساده با رنگ خنثی مانند سفید، مشکی، بژ، کرم، دودی و خاکستری استفاده می‌شود.

تفاوت استایل کژوال و مینیمال

حال که با استایل کژوال و مینیمال آشنا شدید، بهتر می‌توانید تفاوت‌های بین آن‌ها را درک کنید. استایل کژوال و مینیمال تفاوت‌های واضحی دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

در تهیه و دوخت لباس‌های کژوال انتخاب نوع پارچه کاملا آزاد است. بنابراین می‌توان طیف وسیعی از طرح‌ها و جنس‌ها را برای دوخت لباس‌های استایل کژوال انتخاب کرد. این در حالی است که برای لباس‌های مینیمال تنها می‌توان از پارچه‌های ساده، بدون طرح‌های پیچیده و با جنس با کیفیت استفاده کرد.

تفاوت رنگ از دیگر تفاوت‌های اصلی استایل کژوال و مینیمال است. اگر به رنگ‌های شاد استایل کژوال را انتخاب کنید. در مقابل استایل مینیمال برای افرادی مناسب است که وزن بالایی دارند و رنگ‌های خنثی مانند کرم، شیری و خاکستری را به رنگ‌های شاد ترجیح می‌دهند.

استفاده از اکسسوری مختلف و شلوغ در استایل کژوال بسیار رایج است. در استایل مینیمال نیز می‌توان از اکسسوری‌های ساده مانند ساعت و دستبند برای زیباتر شدن استایل بهره گرفت.

در استایل کژوال نوع پوشش و انتخاب لباس بیشتر بر روی راحتی متمرکز است. در مقابل استایل مینیمال بر سادگی، پاکیزگی و کم بودن حجم لباس‌ها تاکید دارد.

مزایای استایل کژوال

مزایای این سبک از پوشش عبارتند از:

کاربرد متنوع و راحتی

اغلب افراد سبک کژوال را به دلیل راحتی و آزاد بودن نوع پوشش انتخاب می‌کنند. در این سبک می‌توان از تیشرت، شلوار جین، کفش‌های اسپرت و غیره استفاده کرد.

هزینه کم

از دیگر مزایای این استایل می‌توان به کم هزینه بودن آن اشاره کرد. از آنجایی که در استایل کژوال می‌توان انواع مختلفی از لباس‌ها را استفاده کرد، هزینه چندانی برای شما نخواهد داشت.

مناسب برای روزمره

استایل کژوال برای فعالیت‌های روزانه، رفتن به دانشگاه و مکان‌های تفریحی بسیار مناسب است.

مزایای استایل مینیمال

استایل مینیمال نیز مانند استایل کژوال مزایایی دارند‌. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند:

شیک بودن در عین سادگی

اگر به دنبال سادگی و شیک بودن هستید، سبک مینیمال می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

جذابیت

همانطور که می‌دانید لباس‌های ساده همواره جذاب هستند. به طوری که با روی کار آمدن مدل‌های جدید یا تغییر مد همچنان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

کیفیت بالا

لباس‌های ساده در استایل مینیمال از جنس‌های بسیار با کیفیت دوخته می‌شوند. این ویژگی علت اصلی جذابیت ظاهری لباس در عین سادگی آن است.

سخن پایانی

در مطلب دیگری از پوشاک دُرامد به بررسی تفاوت‌های موجود بین استایل کژوال و مینیمال پرداختیم. هر دو استایل کژوال و مینیمال زیبایی خاصی دارند. به طور کلی انتخاب نوع استایل به سلیقه هر فرد بستگی دارد. می‌توانید از هر دو استایل در زمان‌های مختلف استفاده کنید‌. به عنوان مثال هنگام حضور در مکان‌های رسمی استایل مینیمال و برای انجام فعالیت روزمره استایل کژوال داشته باشید. امیدواریم از خواندن این مطلب اطلاعات لازم را به دست آورده باشید. استایل مینیمال یا کژوال؟ انتخاب شما کدام است؟ نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

1 دیدگاه در “تفاوت استایل کژوال و مینیمال چیست؟

  1. مرتضوی گفت:

    سلام وقتتون بخیر ممنون بابت اطلاعات جامعی که ارائه کردید خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *