مد و استایل

چگونه استایل دانشجویی مناسب داشته باشیم؟

چگونه استایل دانشجویی مناسب داشته باشیم؟

برای داشتن یک استایل دانشجویی مناسب انتخاب آیتم‌های مناسب در کنار یکدیگر بسیار حائز اهمیت است. اگر  به پوشش دانشجویان دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که استایل دانشجویی متفاوت از سایر استایل‌های دیگر است. بلند بودن مانتو، حالت آزاد پوشش، رنگ‌های خنثی و کوله پشتی برخی از مشخصه‌های اصلی استایل دانشجویی هستند. چگونه استایل دانشجویی مناسبی داشته باشیم؟ در صورتی که دانشجو هستید یا قصد دارید به تازگی وارد دانشگاه شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ایده استایل دانشجویی

استایل دانشجویی برخلاف سایر انواع استایل‌ها باید علاوه‌بر زیبا بودن به راحتی شما هم کمک کند. البته قوانین دانشگاه هم در انتخاب نوع استایل دانشجویی اهمیت دارد. برای داشتن یک استایل زیبای دانشجویی می‌توانید از ایده‌های زیر کمک بگیرید:

استایل دانشجویی رسمی

شاید بهترین پاسخ برای این پرسش که چگونه استایل دانشجویی مناسب داشته باشیم؟ انتخاب آیتم‌های رسمی باشد. استایل رسمی همواره مدرن است و جذابیت خاصی به ظاهر می‌دهد. در این استایل تنوع بالایی برای انتخاب آیتم‌های مختلف خواهید داشت. مانتوهای کتی بلند یا کوتاه، مانتو کتی گشاد، شلوارهای پارچه‌ای مدل نیم بگ، مام، راسته یا دمپا گزینه ایده‌آلی برای استایل دانشجویی رسمی هستند. در این استایل استفاده از کوله پشتی چندان مناسب نیست. به همین دلیل اغلب افراد با انتخاب یک کیف دوشی که غالبا رنگ تیره دارد، استایل رسمی خود را تکمیل می‌کنند. کفش‌های کالج بهترین مدل کفش برای استایل رسمی شناخته می‌شوند. البته کفش‌های پاشنه کوتاه نیز مناسب به نظر می‌رسند.

استایل دانشجویی اسپرت

استایل دانشجویی اسپرت یکی از محبوب‌ترین استایل‌های دانشجویی است که اغلب افراد برای رفتن به دانشگاه انتخاب آن را در اولویت قرار می‌دهند. تنوع بالای آیتم‌ها در انتخاب نوع پوشش، تنوع رنگ، راحتی، زیبایی و مدرن بودن از ویژگی‌های استایل دانشجویی اسپرت به شمار می‌روند. پوشیدن مانتوهای جین نسبتا گشاد یا سایز مناسب به همراه شلوار جین یکی از رایج‌ترین استایل‌های اسپرت برای فصل پاییز است.

انتخاب یک کوله پشتی سفید یا مشکی به همراه کفش کتانی سفید می‌تواند استایل دانشجویی شما را تکمیل کند. اگر میخواهید استایل مدرن‌تری داشته باشید، کت جین را انتخاب کنید. البته کت جین را باید روی یک لباس ساده و بلندتر بپوشید. استایل اسپرت در بین پسران نسبت به دختران محبوبیت بیشتری دارد. با پوشیدن یک تیشرت ساده و پیراهن نخی به رنگ خنثی با شلوار جین و کتانی سفید به همراه کیف دوشی چرم، می‌توانید یک استایل اسپرت زیبا داشته باشید.

استایل دانشجویی کژوال

استایل کژوال علاوه‌بر استایل روزمره یکی از استایل‌های دانشجویی محبوب نیز است. از ویژگی‌های استایل کژوال می‌توان به راحتی، مدرن بودن و رنگ‌های خنثی در آن اشاره کرد. به عنوان مثال می‌توانید با انتخاب یک مانتو بلند رنگی و گشاد، کفش کتانی به همراه شلوار مام و مقنعه مشکی یک استایل کژوال راحت داشته باشید. استفاده از یک کمربند قهوه‌ای و مشکی برای مانتو گشاد جلوه زیباتری به استایل کژوال می‌بخشد. در این نوع استایل بهتر است از کوله پشتی برای نگهداری وسایل خود استفاده کنید‌.

برای استایل دانشجویی مناسب رعایت چه نکاتی ضروری است؟

داشتن یک استایل دانشجویی مناسب تنها به انتخاب نوع استایل و آیتم‌ها محدود نمی‌شود. رعایت نکات زیر می‌تواند راهنمای مناسبی برای داشتن یک استایل دانشجویی مناسب باشد:

از کفش‌های مناسب استفاده کنید. بدون شک پوشیدن کفش کالج با شلوار جین برای استایل اسپرت جلوه خوشایندی نخواهد داشت. چرا که هر استایل نیازمند آیتم‌های خاصی است. کفش کتانی و کوله پشتی نسبت به کفش کالج و کیف دوشی برای استایل اسپرت مناسب‌تر است.

اگر وسایل زیادی به همراه دارید به جای کیف دوشی از کوله پشتی با ابعاد متوسط استفاده کنید. بهتر است رنگ کوله یا کیف دوشی با کفش‌ها هماهنگ باشد.

استفاده از اکسسوری‌ها را فراموش نکنید. ساعت مچی، دستبند و کمربند برای مانتوهای گشاد می‌توانند استایل دانشجویی را خاص‌تر جلوه دهند.

از پوشیدن مقنعه‌های کوتاه خودداری کنید. مقنعه کوتاه شما را نامرتب و بی نظم نشان می‌دهد. علاوه‌براین تناسب بین قسمت بالا تنه و پایین تنه را بهم می‌زند. اندازه مقنعه باید به گونه‌ای باشد که عرض شانه‌های شما را به خوبی پوشش دهد.

به تناسب رنگ بین آیتم‌های انتخابی در استایل خود دقت کنید. رنگ‌هایی مانند کرم، بژ، سرمه‌ای، مشکی، سبز تیره، آبی نفتی، بنفش، آجری، طوسی و سفید برای استایل دانشجویی مناسب هستند.

اگر از مانتوی دکمه دار استفاده می‌کنید، حتما دکمه‌های آن را ببندید. مانتوهای بسته در مقایسه با مانتوهای باز جلوه مناسب‌تری به پوشش شما می‌دهند. البته این موضوع کاملا سلیقه‌ای است‌.

امروزه پوشیدن شلوار و لباس‌های خیلی جذب چندان رایج نیست. اگر لباس شما خیلی کوتاه است آن را با یک شلوار گشاد ست کنید. اینگونه می‌توانید تناسب بهتری به استایل خود ببخشید.

سخن پایانی

انتخاب نوع استایل به دلیل تاثیر در نوع دید افراد، افزایش اعتماد به نفس، جذابیت و خاص بودن بسیار حائز اهمیت است. هنگامی می‌توان استایل جذاب‌تری داشت که آیتم‌های مناسب در کنار یکدیگر استفاده شوند. همانطور که متوجه شدید استایل رسمی، استایل اسپرت و استایل کژوال برخی از انواع استایل‌های محبوب دانشجویی هستند. اگر راحتی برای شما اهمیت دارد، استایل کژوال برای شما مناسب است. اما اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، استایل دانشجویی رسمی را انتخاب کنید. در مطلب دیگری از پوشاک دُرامد شما را با استایل‌‌های دانشجویی آشنا کردیم. حال شما بگویید؛ چگونه استایل دانشجویی مناسب داشته باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *