مد و استایل

کدام مدل شومیز مناسب افراد چاق است؟

شومیز مناسب افراد چاق

چه شومیزی مناسب افراد چاق است؟

انتخاب لباس مناسب برای داشتن استایل زیبا یکی از دغدغه‌های افراد هنگام دعوت شدن به یک مهمانی رسمی یا دورهمی دوستانه است. بدون شک داشتن یک استایل زیبا خواسته همه افراد است. برخلاف تصور اغلب افراد، نوع پوشش، رنگ لباس و مدل آن در زیباتر نشان دادن اندام هر فرد نقش مهمی دارد. چه شومیزی مناسب افراد چاق است؟ شومیز لباسی شبیه به پیراهن است که از در قسمت جلویی چند دکمه دارد. این مدل لباس امروزه در طرح‌ها و مدل‌های مختلف دوخته می‌شود. اگر جزو افراد چاق هستید اما نمی‌دانید چه مدل شومیزی برای شما مناسب است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین مدل شومیز مناسب افراد چاق

کدام مدل از شومیز برای افراد چاق مناسب‌تر است؟ افراد چاق در مقایسه افراد لاغر همواره دغدغه بیشتری برای خرید لباس دارند. برای خرید یک شومیز مناسب، پیش از هر چیز باید فرم بدن خود را بشناسید.برخی از بهترین مدل‌های شومیز برای افراد چاق به شرح زیر هستند:

شومیز با طرح‌‌‌های عمودی

شومیز راه راه با طرح عمودی یکی از بهترین مدل‌های شومیز برای افراد دارای اضافه وزن است. این مدل بدن را کشیده‌تر و لاغرتر از خد معمول نمایش می‌دهد.

شومیز امپایر

همانطور که می‌دانید چربی اضافه در بدن افراد چاق بیشتر در شکم و نواحی اطراف آن جمع می‌شود. بنابراین اگر به دنبال شومیزی هستید که شکم شما را در معرض توجه قرار ندهد، شومیز امپایر را انتخاب کنید. در این مدل یک برش در زیر سینه دیده می‌شود.

شومیز چین دار

اگر بدن شما فرم گلابی شکل دارد، شومیز چین دار را انتخاب کنید. شومیزهای چین دار با پنهان کردن نواقص بدن، اندام را زیباتر نشان می‌دهند. شومیزهای پلیسه دار نیز دارای ویژگی‌های شومیز چین دار هستند.

شومیز کیمونو

شومیز کیمونو یک گزینه عالی برای پنهان کردن بازوهای چاق است. این مدل با آستین‌های گشاد برای فصل گرم سال بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

شومیز یقه‌ هفت

یکی از رایج‌ترین فرم چاقی بدن در افراد، فرم سیب است. در چاقی سیب، بالاتنه نسبت به پایین تنه چاق‌تر است. شومیز یقه هفت گردن را کشیده‌تر نشان می‌دهد. به همین دلیل برای افراد چاق مناسب است.

شومیز آستین‌ بلند

شومیز آستین بلند از دیگر شومیزهای مناسب برای افراد چاق با با بازوهای بزرگ و فرم بدن مثلث وارونه است.

شومیز قد بلند

شومیز بلند نیز برای افراد چاق با شکم بزرگ و پاهای چاق می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

شومیز کمربند دار

فرم بدن بسیاری از افراد چاق مستطیل شکل است. در این افراد انحنای کمر دیده نمی‌شود. شومیز کمربند دار با ایجاد انحنا در بدن‌های چاق، فرم بدن را زیباتر نمایش می‌دهند.

نکات خرید شومیز مناسب افراد چاق

  • در انتخاب و خرید شومیز مناسب برای افراد چاق لازم است ویژگی‌هایی را در نظر بگیرید. رعایت نکات زیر در خرید شومیز برای افراد چاق می‌تواند تا حد زیادی استایل را زیباتر کند.
  • رنگ شومیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه شود. شومیز با رنگ‌های خنثی و سرد مانند مشکی، خاکستری، سرمه‌ای، بنفش تیره، دودی، قهوه‌ای و سبز یشمی نسبت به رنگ‌های روشن بسیار مناسب‌تر است.
  • اگر اندام چاقی دارید، از انتخاب شومیزهای دوخته شده با طرح‌های شلوغ صرف نظر کنید. شومیز با پارچه ساده شما را لاغرتر نشان می‌دهد. از خرید شومیز با طرح گل‌های درشت و پراکنده خودداری کنید. اگر به شومیزهای طرح دار علاقه دارید، شومیزهایی با گل‌های ریز می‌توانند جلوه ظاهری مناسب‌تری داشته باشند.
  • شومیزهای ضخیم بدن شما را بیش از اندازه بزرگ می‌کنند. شومیز دوخته شده با پارچه‌های گیپور، حریر، نازک، کرپ و غیره برای افراد چاق بهتر است.
  • پوشیدن شومیزهای تنگ و چسبان یا گشاد به افراد چاق توصیه نمی‌شود. بهتر است شومیزی مناسب با اندام خود انتخاب کنید. به طور کلی شومیز نباید خیلی تنگ یا خیلی آزاد باشد.
  • شومیز با راه راه افقی شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. این مدل از شومیز علاوه‌بر بلندتر نشان دادن قد و کشیده تر کردن اندام، چاقی شکم و پهلوها را به خوبی می‌پوشاند.
  • برخلاف تصور لباس های کوتاه اصلا برای افراد چاق مناسب نیستند. چرا که قد را کوتاه‌تر و اندام را پهن‌تر از حالت عادی نشان می‌دهند. به طور کلی انتخاب شومیزهای کوتاه با آستین سه ربع برای افراد چاق مناسب به نظر نمی‌رسند.
  • شومیزهای جین با قد بلند، می‌توانند به خوبی چاقی شکم را پنهان کنند. به شرط آنکه تنگ و چسبان نباشند. می‌توانید از یک کمربند برای ظاهر بهتر شومیز جین استفاده کنید.
  • از خرید شومیز با یقه پهن و گرد خودداری کنید. شومیز با یقه گرد کردن شما را کوتاه‌تر و پهن می‌کند.
  • از شلوارهای تیره رنگ برای تکمیل کردن استایل خود استفاده کنید. شلوارهای رنگ روشن توجه افراد را بر روی اندام شما متمرکز می‌کنند.
  • شومیزهای بدون جیب را انتخاب کنید. چرا که شومیزهای جیب دار اندام را چاق تر نشان می‌دهند.
  • پیش از خرید شومیز حتما آن را پرو کنید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید.

سخن پایانی

خوش اندام بودن و زیباتر دیده شدن خواسته تمامی افراد است. این موضوع می‌تواند بر روی اعتماد به نفس شما هم تاثیر بگذارد. در این مجله از پوشاک دُرامددبه بررسی کامل ویژگی شومیز مناسب برای افراد چاق پرداختیم. با در نظر گرفتن نکات مربوط به استایل افراد چاق، می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها حضور پیدا کنید‌. به نظر شما چه شومیزی مناسب افراد چاق است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1 دیدگاه در “کدام مدل شومیز مناسب افراد چاق است؟

  1. امیر طیمور گفت:

    سلام وقت بخیر شما لباس مناسب افراد 4xl هم دارید?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *